close
تبلیغات در اینترنت
آموزش ساخت بازی با یونیتی(قسمت اول)


آموزش تمام ترفند های کامپیوتری

http://pctrick.rozblog.com/
اینـتر وب اینـتر وب
آرشیو
تبلیغات
تبلیغ در فان تبلیغ در فان
آموزش ساخت بازی با یونیتی(قسمت اول)


موتورهای بازی همانند یونیتی ابزارهای قدرتمندی برای تولید بازی هستند که ما آنها را می شناسیم و بالطبع دوستشان داریم. یونیتی یکی از بسته های تولید بازی است که به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفته و علاقمندان بسیاری نیز دارد. این بسته توسط تمامی افراد از علاقمندانی که به صورت سرگرمی با این نرم افزار کار می کنند تا استودیوهای بزرگی بازی سازی برای ساخت بازی و تجربه های تعاملی (اینتراکتیو) برای پلتفرم های وب، دسکتاپ، موبایل ها، و کنسول های بازی، مورد استفاده قرار می گیرد. با درک مستقیمی که خود یونیتی به ما می دهد، مجموعه ابزار ها با قابلیت فراگیری بسیار ساده و این کتاب، هیچگاه به این سادگی نمی توانستید به یک بازی ساز تبدیل شوید. با توجه به رویکرد عملی، این کتاب شما را با مفاهیم توسعه بازی سه بعدی، قبل از اقدام به ساخت با توسعه دهنده بازی یونیتی- نمونه سازی یک سناریو ساده، و سپس ساختن یک بازی بزرگتر آشنا خواهد کرد. از ساختن دنیایی سه بعدی تا برنامه نویسی و ایجاد مکانیک های بازی، شما همه چیز را یاد خواهید گرفت، شما نیاز دارید که با یک توسعه دهنده بازی کارتان را شروع کنید.
این کتاب برای پوشش مجموعه ای از مثال های عملی با دستورالعملی (ساختاری) بسیار روان و ساده، طراحی شده است که با تولید یک بازی سه بعدی اول شخص، و تکمیل با یک محیط تعاملی جزیره ای به اوج خود می رسد. تمامی این مفاهیم که در این کتاب به آنها پرداخته شده است قابل اعمال بر روی ژانرهای دیگر بازی هستند، با این وجود، با معرفی مفاهیم عمومی بازی و تولید سه بعدی، شما در یونیتی کاوش خواهید کرد تا کاراکترتان با محیط بازی تعامل کند، و به منظور انجام بازی معماهایی را برای حل کردن بازی کننده بازی خواهید ساخت. در پایان کتاب، شما یک بازی سه بعدی به صورت کامل و همچنین مهارت لازم برای توسعه بیشتر بازی را خواهید داشت که به بازی کننده بازی بهترین تجربه ممکن را خواهد چشاند. به زودی شما قادر خواهید بود که بازی سه بعدی و تجربه تعاملی خودتان را با سهولت بسازید.

فصل اول، مقدمه ای بر دنیای سه بعدی: در این فصل، ما شما را با مفاهیم کار در محیط سه بعدی و اینکه توسعه دهندگان بازی با یونیتی چگونه کار می کنند، آشنا خواهیم کرد. با پوشش اینکه توسعه دهندگان بازی های سه بعدی چگونه کار می کنند، شما با پنجره ی اصلی که شامل محیط ویرایشگر یونیتی می باشد، آشنا خواهید شد.

فصل ۲، مبانی نمونه سازی و برنامه نویسی: در این فصل، هدف ما شروع آموزش با یونیتی به شیوه ای عملی، با ساخت یک نمونه مکانیک بازی ساده و کار با سی شارپ و یا جاوا اسکریپت، شما را با اولین تعامل یونیتی مواجه خواهد کرد.

فصل ۳، ساخت محیط: اکنون که شما تجربه ای از ساخت بازی در محیط بازی سازی یونیتی و پوسه ی آن را دارید، در این فصل شما شروع به ساخت محیط بیرونی خواهید کرد- با استفاده از مجموعه ابزارهای ترین (Terrain) یک محیط جزیره ای خواهید ساخت.

فصل ۴، کاراکترهای بازی و برنامه نویسی بیشتر: با محیط جزیره ای تکمیل شده، نگاهی به نحوه ی ساخت کاراکترهای بازی که در خود یونیتی ساخته شده اند خواهیم انداخت، نگاهی به برنامه نویسی برای کاراکترها، و همچنین مفاهیم برنامه نویسی بیشتری که پایه ی اساسی برای ادامه ی ساخت تعامل بیشتر در یونیتی خواهد بود را یاد خواهیم گرفت.

فصل ۵، تعامل ها، این فصل کلیدی به شما سه پروسه ی مهم در طراحی بازی با یونیتی را آموزش خواهد داد- تعامل با استفاده از Collision ها، ردیابی اشیا با استفاده از Ray casting، و شناسایی تقاطع برخورد دهنده (collider) با استفاده از نواحی

فصل ۶، مجموعه، موجودی، و HUD: با انواع تعاملات تحت پوشش، ما دانسته های خود را برای تمرین بیشتر، در این فصل به کار خواهیم گرفت تا یاد بگیریم که چگونه یک موجودیت ساده برای کاراکتر خودمون ایجاد کنیم، و همچنین با استفاده از HUD آیتم های جمع آوری شده توسط کاراکتر را ذخیره نموده و نمایش دهیم.

فصل ۷، نمونه سازی (Instantiation) و اجسام صلب (Rigidbodies): برای اینکه بتوانی یکبار دیگر تعامل را به صورت عملی به کار ببریم، ما از موتور فیزیک درون یونیتی استفاده کرده و همچنین یاد خواهیم گرفت که چگونه این موتور را با انیمیشن ترکیب کرده و یک بازی کوچک به سبک تیراندازی بسازیم.

فصل ۸، سیستم ذرات (Particle System): در این فصل از برنامه نویسی کمی کنار خواهیم گرفت، و به سراغ برخی از ابزارهای تولید جلوه های ویژه ی یونیتی برای ساخت یک اجاق درون کمپ با استفاده از سیستم ذرات – برای ساخت دود و آتش! خواهیم رفت.

فصل ۹، طراحی منوها: هر بازی خوبی نیازمند یک رابط کاربر خوب می باشد، و در این فصل ما به سراغ دو روش متفاوت ساخت منوها در یونیتی خواهیم رفت یکی با استفاده از اجزا بافت GUI (GUI Texture Component) و دیگری با کلاس برنامه نویسی

فصل ۱۰، مبانی انیمیشن: برای اینکه بازی شما با یونیتی دینامیک (پویا) دیده شود، خیلی مهم است که یاد بگیرید که در یونیتی چگونه انیمیشن بسازید (انیمیت کنید). در این فصل، ما سکانس نهایی بازی که شامل عناوین بازی می باشد را با استفاده از پنجره‌ی انیمیشن یونیتی و همچنین با استفاده از برنامه نویسی انیمیت خواهیم کرد.

فصل ۱۱، عملکرد ابزارها و نکات تکمیلی: تا زمانیکه عملکرد صحیح گیم‌پلی بازی مهم باشد، بسیار جذاب خواهد بود که مطمئن باشید که بازی شما از نظر بصری قبل از اینکه آماده ارائه با مخاطبان باشد، پرداخت داده شده به نظر برسد.

فصل ۱۲، ساخت و به اشتراک گذاشتن: به منظور رشد به عنوان بک توسعه دهنده، بسیار مهم خواهد بود که کارهای خود را با بازی کنندگان گیم به اشتراک گذاشته و بازخورد بگیرید. در این فصل، ما یاد خواهیم گرفت که چگونه از بازی خودمان خروجی اجرا شونده به صورت مستقل (مثلاً .exe برای ویندوز) برای انواع پلتفرم ها را بگیریم.

فصل ۱۳، تست بازی و مطلاعات بیشتر: در فصل پایانی، ما نگاهی به گرفتن بازخوردها از بازی کنندگان (گیمرها) بازی شما خواهیم داشت، و همچنین توصیه هایی برای شما خواهیم کرد که چگونه بتوانید در جایگاهی مناسب در حرفه ی بازی سازی با استفاده از موتور یونیتی پیدا کنید. همچنین این فصل توصیه ای بر مطالعه منابع بیشتر را پوشش می دهد، تا شما را از یک کاربر ساده ی یونیتی به یک توسعه دهنده تمام عیار بازی توسط این موتور بازی سازی تبدیل کند.

 


مطالب مرتبط
ارسال نظر در " آموزش ساخت بازی با یونیتی(قسمت اول) "

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی