close
تبلیغات در اینترنت
آموزش بازی ساخت بازی با یونیتی (قسمت دوم)


آموزش تمام ترفند های کامپیوتری

http://pctrick.rozblog.com/
اینـتر وب اینـتر وب
آرشیو
تبلیغات
تبلیغ در فان تبلیغ در فان
آموزش بازی ساخت بازی با یونیتی (قسمت دوم)

رای این آموزش ها چه چیز هایی نیاز دارید؟

برای این کتاب شما نیاز خواهید داشت که نسخه ای از یونیتی را در سیستم خود نصب کنید، البته نسخه رایگان آن از لینک زیر قابل دانلود می باشد.
http://www.unity3d.com/unity/download
توجه داشته باشید که متأسفانه اخیراً کمپانی یونیتی کشور ما را از دسترسی به محتویات وبسایت خود منع کرده است.
همچنان که در وبسایت رسمی کمپانی یونیتی ذکر شده است، سیستم شما بایستی حداقل شامل موارد زیر برای اجرای یونیتی باشد:

  • ویندوز: سرویس پک ۲ ویندوز اکس پی یا بالاتر.[
  • مکینتاش: سی پی یو اینتل و مکینتاش لئوپارد ۱۰٫۵ یا بالاتر.
  • کارت گرافیکی با ۶۴ مگابایت وی-رم و پیکسل شیدر، یا ۴ تکستچر یونیت.

با هر کارتی که در این هزاره ساخته می شود لزوما کار خواهد کرد

برای اطلاع از آخرین نیازمندی های سیستمی به وبسایت شرکت با آدرس زیر مراجعه نمایید:

http://unity3d.com/u...quirements.html

این آموزش برای چه کسانی مناسب می باشد.

اگر شما یک طراح یا انیماتوری هستید که آرزو دارید، اولین گامهای خودتان برای توسعه بازی یا نمونه سازی را بردارید. و یا اگر شما وقت زیادی را با بازی های ویدئویی صرف می کنید و ایده ای در ذهن ناخودآگاه خود دارید، یونیتی و این آموزش احتمالا می توانند نقطه شروع شما باشند. نیازی نیست که شما از قبل نسبت به تولید بازی دانشی داشته باشید، فقط لازم است که با خود علاقه‌ی وافری برای تولید بازی به همراه داشته باشید.


قرارداد

در این آموزش، شما با تعدادی از سبک های نوشته (style of text) روبرو خواهید شد که برای متمایز ساختن انواع مختلف اطلاعات به کار گرفته شده‌اند. در اینجا چندین مثال از این نوع سبک نوشته ها را خواهید دید و با معنی و مفهوم آنها آشنا خواهید شد.
کلمات مخصوص برنامه نویسی که در لابلای متن آموزش آمده اند به شکل زیر مورد استفاده قرار گرفته اند: مقدار متغیر fps را به مقدار رند شده ی فریم ها تنظیم کنید.
یک بلوک از کد به شکل زیر نمایش داده شده است:


Matches//
private var haveMatches : boolean = false
var matchGUIprefab : GUITexture


برخی از خط کدهایی که طولانی هستند و تا خط بعدی ادامه داشته اند از علامت “- استفاده کرده ایم. البته شما این کار را در کدهای خود انجام ندهید. به یاد داشته باشید که تمامی خطوط کدهایتان با علامت ; (سمی کولون) به پایان برسد. پس تا جایی که ممکن است کدتان را در یک خط جای دهید. در مثال زیر، محدودیت فضا، ما را وادار کرده است که کدمان را در دو سطر نمایش دهیم، اما در ویرایشگر کد خودتان، نیازی نیست که شما برای رسیدن بدین منظور به خط جدیدی بروید:

New Vector3(Mathf.Lerp(xStartPosition, xEndPosition, (Time.time
startTime)*speed), transform.position.y,transform.position.z)


اصطلاحات جدید و کلمات مهم با قلم درشت (Bold) نوشته شده اند. کلماتی که شما در مونیتور خود، به عنوان مثال در منوها یا کادرهای محاوره ای خواهید دید، در متن ها با شکل زیر به کار برده شده اند:
به File | Save در ویرایشگر کدتان بروید، و سپس به یونیتی بازگردید.
[ / اخطارها یا نوشته های مهم در جعبه ای این چنینی نمایش داده می شوند]

[ نکات و ترفندها هم اینگونه نمایش داده خواهند شد. ]



ورود به بعد سوم!

قبل از شروع به کار با هر کدام از نرم افزارهای سه بعدی، بهتر خواهد بود که شما محیطی را که در آن کار خواهید کرد را درک نمایید. از آنجایی که یونیتی در درجه اول یک ابزار توسعه بر پایه ی محیطی سه بعدی است، بسیاری از مفاهیم سراسر این آموزش نیازمند درجه‌ی درکی خاص از دنیای سه بعدی و موتورهای بازی خواهد بود. بسیار مفید خواهد بود که شما خودتان را با درکی از این مفاهیم، قبل از اینکه اقدام به یادگیری المانهای عملی بقیه آموزش کنید، مجهز نمایید. بنابراین در این فصل، ما می خواهیم مطمئن شویم که شما با مروری بر مفاهیم سه بعدی، قبل از اینکه شروع به مباحثه در مورد مفاهیم و محیط کاری خود یونیتی بکنیم، به آمادگی کافی رسیده باشید. شما یاد خواهید گرفت که:[/font]

  • مختصات و بردار
  • اشکال سه بعدی
  • مواد و بافت
  • دینامیک جسم صلب (Rigidbody dynamics)
  • تشخیص برخورد (Collision detection)
  • اشیاء بازی و اجزا آنها (GameObjects and Components)
  • دارایی ها و صحنه ها (Assets and Scenes)
  • Prefabst
  • رابط ویرایشگر یونیتی

  بقیه در قسمت سوم به زودی...


مطالب مرتبط
ارسال نظر در " آموزش بازی ساخت بازی با یونیتی (قسمت دوم) "

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی